2010.04.03

Lördag idag men det känns som söndag, sååå skönt med lång ledigt! Alltid mysigare då hela familjen är hemma <3

Igår var vi först upp till Sara, Oscar och Jonna och hälsade på och firade Oscar i efterskott. barnen lekte som bara den och vi surrade av oss lite. Sen hem för mys med familjen. Var även iväg till mamma och fick gardinerna till lekrummet sydda. Tusen tack för det! Så nu måste jag bara köpa sånt där band så jag lätt kan fålla upp dom då dom var rejält myccket för långa men fint blev det :)
Åt god mat sen gick vi ut och lekte en stund, Oliwia tyckte det var super kul att springa i alla vattenpölar och hoppa med pappa från alla snöhögar! Och Agnes var sjäälvklart med hon också.
Våra underbara ungar har kommit på att dom INTE ska sova i tid på kvällarna. Oliwia ska helst vara vaken till 10-11, INTE kul! Agnes likaså..fast det är lite lättare med henne då hon somnar tryggt i egen säng då Oliwia inte gör det.
Man lär sig av sina misstag :P

Idag vet jag inte alls vad det blir, påskharen har varit här med lite ägg :) Så det blir nog till att pyssla lite här på eftermiddagen. Oliwia gillar verkligen att rita! Synd bara att det är överallt innan hon är klar men som sagt hon älskar det!

Imorgon är det mamma dag som står på schemat, ska bli sååå skönt. Eller vad säger du Marica? :)
Sen ska vi även hinna med en middag hos min farmor med hela kusinskaran på pappas sida, det kommer bli trångt i hennes "lilla" tvåa.

Annars då? Har sökt mitt första jobb på ja evigheter, så håll tummarna för mig!!! Bara att hoppas på det bästa. Är verkligen ett jobb som jag tror jag skulle trivas med så hoppas kan man ju alltid. Tänk att mina små bebisar ska börja dagis till hösten, helt sjukt! Men det kommer bli toppen, Oliwia kommer uppskatta det mest skulle jag tro. Där är det ju full fart hela dagarna :) mammas stor skrutt! Hon pratar mer och mer för varje dag nu, gillar att läsa böcker, leka med dockorna sina och framförallt leka doktor :) Och hon har även blivit helt till sig i traktorer och lastbilar :) Och lillskruttan hon kryper för fullt, är överallt och ingenstans :) reser sig även upp mot allt hon får tag i. Det tycker jag inte om då hon är så "tuff" och tror att hon kan stå själv. Så det blir en hel del vurpor och grin, en hjälm kanske vore på sin plats? :) Tiden går alldeles för fort, var ju alldeles nyss vi for ner och lämnade Oliwia hos mamma för att åka ner till bb, ja herregud!!!

Nu ska vi klä oss och gå ut en stund innan vi ska göra någon lunch!
Glad påsk på er!!!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vart har du sökt jobb?:)

2010-04-04 @ 19:40:50
URL: http://sawja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0