2010.04.21

Onsdag redan! herregud vart tar veckorna vägen? Har haft en jätte mysig dag hemma med barnen.
Oliwia och jag passade på att vara ute lite medans Agnes sov. Visst kan Agnes också vara med ute och leka men lite svårt att cykla då hon ska vara med :P Oliwia är en riktig latmask, man ska helst dra henne runt på cykeln för trampa det tänker hon då inte göra haha hon är sötast!

Var och handlade välling, blöjor och ja allt nötvändigt sådant igår. Fy tusan vad dyrt det är! Speciellt med två blöj/välling barn. Så nu måste vi skärpa oss med det här med toalett träningen. Vore ju toppen om hon vore torr innan hon börjar dagis, önska kan man ju alltid :) Skam den som ger sig! Visst hon är bara 2 år men så fort hon kissat en gång i blöjan vill hon byta och det blir ju inte speciellt ekonomiskt i längden. Men tror hon har fått för sigg att det bara går att "ploppa" på toaletten som hon så fint uttrycker sig! >Det här med atyt kissa där funkar inte alls. Det kommer det kommer!! JAG VET!!
har även varit jätte lat med att laga lunch till Agnes, hon är ju trots allt 8 månader nu och behöver ju äta nånting annat än välling. Visst är det bekvämt att fixa en flaska men för oss blir det så att O jätte gärna vill ha välling dagtid med. Och det vill vi ju mer än gårna få bort. Så iaf idag har vi varti jätte duktig med gröt till morgonen (till agnes) lagad lunch & mellanmål. Agnes älskade yougurt (stavas) så det är ju toppen! Måste nog inhandla lite banan idag med och kolla om hon gillar det med, vore himla smidigt mellan mål :) Såhär skulle jag vilja att agnes rutiner med maten såg ut:

5-6: Välling
8-9: Grötfrukost
11.30: Lunch (hemlagad då hon hatar burkmat)
14.30: Mellanmål (fil/yougurt & banan)
17.00: Middag (samma som oss)
19.00: Gröt
20.00: Välling (och förhoppningsvis sova hela natten)

Och för Oliwia:

5-6: Välling (Då Jimmy alltid väcker oss då han påker på jobbet;)
8-9: Yougurt, mjölk och macka
11.30: Lunch
14.30: Yougurt & macka
17.00: middag
20.00: Välling (då även hon förhoppningsvis ska sova för natten)

det känns som om vi inte gör annat än att äta :) haha men det är så jag skulle vilja ha det. Men jag är inte sån som inte kan göra saker en viss tid för att barnen ska sova just då eller äta just då. Jag är inte den som är den :) men försöka någorlunda iaf :)

Ikväll blir det promenad runt stan med bruttorna mina. Jätte gulligt av er att komma hit och gå med mig och hjälpa mig att bli av med mina extra kilon. Vet inte om jag skrivit det men har ju börjat på riktigkt nu med Nutrilett shakes, och det funkar faktiskt rätt bra. känner mig rätt slut och trött emellanåt men det går! Ska bli himla kul på måndag och se om det hänt något med vikten vilket jag tycker det borde ha gjort men vi får väl se :)
Nä man kanske ska börja med någon middag, korvstroganoff och ris bllir det idag. Gott för dem övriga i familjen iaf, trodde det skulle blir jätte jobbigt att stå och göra maten då man inte får äta men det går faktiskt bra!

Hejpa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0