2010.01.18


Mina små skruttor är såå duktiga. Kör stenhårt med dom nu att dom ska gå och lägga sig båda två kl 20. För Oliwia kan inte slappna av och sova om hon inte vet vart Agnes är och vad hon gör osv. Så nu gör vi iordning dom samtidigt och visar Oliwia att Agnes också får välling precis som henne och att hon ska lägga sig i sin säng och ska sova hon med. Och det har funkar hur bra som helst hittills. Agnes sov från 20 igår till 8 imorse med en matning och någon nappinstoppning men det är helt okej för mig. Hon är ju trots allt bara 5 månader. Och Oliwia sov hela natten utan att vakna en enda gång, visst att hon vaknade 5 imorse men då låg vi kvar i sängen och somnade om och vaknade igen vid 8. Så om det fortsätter såhär så är jag mer än nöjd :).
Nu fortsätter vi med det här och häller tummarna att det går lika bra i fortsättnignen.
Sen måste vi även ta tag i att Oliwia inte vill äta någon lunch, kan ju inte tvinga henne. Det ger nog med sig det med tillslut. Hon har ju iaf börjat äta frukost nu då hon inte äter någon välling på natten längre.

Var och mätte och vägde lillskruttan imorse med, 6865g och 65cm lång. Ligger på en jämn kurva. Skönt skönt. Hon fick även ta spruta idag, Oliwia var jätte fachinerad (hur sjutton stavas det?). Och det gick jätte bra, hon grinade lite grann men så fort jag tog upp henne så sken hon som en sol igen :) Glá skiten mammas.
Sen blev det öppna för hela slanten. Oliwia gillar verkligen att vara där. Bra att hon får leka utav sig lite.
Åt även lunch nere i cafeterian på sjukhuset, jätte god mat men ett stort minus i att dom serverade gammal mjölk. Och till svar fick vi att den iaf inte luktade illa så det var nog inge fel på den. Visst men jag vill inte att mitt barn ska behöva dricka mjölk med klumpar i. Dåligt tycker ja! Sånt ska man ha koll på tycker iaf jag.

Båda barnen somnade så fort vi satte oss i bilen. Jobbigt att vara igång hela dagen. Himla skoj nu då Agnes är med mer. Dröjer inte länge innan hon kryper omkring här med. Shit, tiden går alldeles för fort!

Sen vid halv 5 kom svärmor för att passa barnen medan vi var på pilates, jätte gulligt av henne. Men när vi väl var på väg ringer Marica och säger att det är fullt så det ör bara att pallra sig hemöver igen. Trist när man äntligen tagit sig iväg men men...

Fick träffa världens sötaste lilla Nova istället, så himla söt :) Kan inte första att mina har varit så små. Felix var jätte stolt över sin lillasyster och det ska han vara, jätte fin var hon.

Nä nu börjar snart paradise, måste ta och väcka jimmy med som sover inne hos Oliwia ;)


//Mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0